פורד פיאסטה 1.6 אוטומטית בעיות בתיבת
הילוכים.
ב- 2013 רכשתי מדלק
מוטורס, יבואנית פורד, מכונית פורד פיאסטה אוטומטית.
מיום רכישת הרכב הוא נכנס ויצא מהמוסך פורד בעקבות בעיות חמורות בתיבת ההילוכים. התלונה: רעידות חזקות בזמן הנהיגה. בזמן התרחשות הרעידות ההילוך אינו משתלב, כתוצאה המנוע מאבד כח והנוהג מאבד שליטה על המכונית. הדבר יוצר מצבי נהיגה מסוכנים ביותר. לדוגמא: כאשר מנסים לעקוף מכשול, בזמן עקיפה בכביש המהיר, כשנדרש להאט ולהאיץ שוב על מנת להתמודד עם מצבי נהיגה שונים או בזמן תחילת נסיעה ממצב עצירה. לאחרונה אף הגעתי למצב בו בעקבות הרעידות כבה המנוע והמכונית נעצרה באמצע צומת סואן.
שנתיים של טיפולים במוסך פורד כללו:
1. טענה שהבעיה היא בנהג, שאינו מיומן בהפעלת הטכנולוגיה החדישה של מערכת ההילוכים של פורד (מערכת ה-PowerShift).
2. בוצעו עידכוני תוכנה בכל פעם שביקרתי במוסך.
3. מוסך פורד גילה נזילת שמן ממערכת ההילוכים. בשלב זה טען המוסך שנזילת השמן היא הגורם להחלקת ההילוכים שתוצאתה הן הרעידות עליהן דיווחתי. המוסך החליף רכיבים שונים ושמן גיר. הליך זה בוצע פעמיים ללא הועיל.
מיום רכישת הרכב הוא נכנס ויצא מהמוסך פורד בעקבות בעיות חמורות בתיבת ההילוכים. התלונה: רעידות חזקות בזמן הנהיגה. בזמן התרחשות הרעידות ההילוך אינו משתלב, כתוצאה המנוע מאבד כח והנוהג מאבד שליטה על המכונית. הדבר יוצר מצבי נהיגה מסוכנים ביותר. לדוגמא: כאשר מנסים לעקוף מכשול, בזמן עקיפה בכביש המהיר, כשנדרש להאט ולהאיץ שוב על מנת להתמודד עם מצבי נהיגה שונים או בזמן תחילת נסיעה ממצב עצירה. לאחרונה אף הגעתי למצב בו בעקבות הרעידות כבה המנוע והמכונית נעצרה באמצע צומת סואן.
שנתיים של טיפולים במוסך פורד כללו:
1. טענה שהבעיה היא בנהג, שאינו מיומן בהפעלת הטכנולוגיה החדישה של מערכת ההילוכים של פורד (מערכת ה-PowerShift).
2. בוצעו עידכוני תוכנה בכל פעם שביקרתי במוסך.
3. מוסך פורד גילה נזילת שמן ממערכת ההילוכים. בשלב זה טען המוסך שנזילת השמן היא הגורם להחלקת ההילוכים שתוצאתה הן הרעידות עליהן דיווחתי. המוסך החליף רכיבים שונים ושמן גיר. הליך זה בוצע פעמיים ללא הועיל.
4. מכוון שהרעידות
המשיכו, ביקרתי כל כמה ימים במוסך פורד באזור מגורי. בכל פעם תלונה דומה. בכל פעם
יצאתי עם נציג לנסיעת מבחן קצרה על מנת שיחווה את הרעידות. משך הנסיעה היה קצר. באותן
דקות ספורות, לא הופיעו הרעידות והיה והופיעו טען נציג המוסך כי הן בעלות עוצמה
נמוכה.
על מנת להוכיח טענותי ועל מנת שיוכל המוסך להציג תיעוד דיאגנוסטי ממוחשב התבקשתי לתעד יומן רעידות בכל רגע שהרעידות מתרחשות, בכל מקום בארץ, בכל מוסך פורד. כך, בעזרת התיעוד יוכלו לפנות למרכז פורד העולמי על מנת לקבל יעוץ.
על מנת להוכיח טענותי ועל מנת שיוכל המוסך להציג תיעוד דיאגנוסטי ממוחשב התבקשתי לתעד יומן רעידות בכל רגע שהרעידות מתרחשות, בכל מקום בארץ, בכל מוסך פורד. כך, בעזרת התיעוד יוכלו לפנות למרכז פורד העולמי על מנת לקבל יעוץ.
5. השארתי את המכונית
למספר ימים במוסך המרכזי של פורד, על מנת לתעד את הרעידות. בנוסף, אישרתי לנציג
מטעמם לבצע נסיעות ארוכות עם הרכב על מנת לתעד את הרעידות. לאחר מספר ימים צילצל
אלי מומחה הגיר מטעמם ואישר את תלונותי, את קיומן של הרעידות ברמה שהיא מעבר לתקן
יצרן והודיע לי כי יחליפו את מערכת ההילוכים.
6. במסגרת הטיפול
פורד האריכו בשנה את האחריות על הרכב אך הגבילו את האחריות רק לי כבעלי הרכב.
משמעו של דבר שבמידה ואמכור את הרכב הקונה לא יהיה זכאי לכיסוי אחריות של שנה
נוספת.
7. כאשר למרות התיקון
המשיכו הרעידות חזרתי למוסך ועברתי עם הרכב את אותו התהליך שבסופו שוב הוחלפה
מערכת ההילוכים. החלפת מערכת ההילוכים בפעם השניה כמו זו בפעם הראשונה לא הועילה.
הרעידות חזרו מהר יותר ובתכיפות גבוהה יותר.
8. בפעם הבאה בה
ביקרתי במוסך פורד בוצע הליך המכונה "שיחרור/חיזוק". הליך שהומלץ על ידי
מומחה מערכת הילוכים מטעם פורד.
9. הרעידות המשיכו,
במוסך פורד בוצע פעם נוספת הליך "שיחרור/חיזוק" ובנוסך החלפת תושבת
מנוע. כאן אני רוצה להבהיר, הרכב עם 26000 קלומטר בלבד. החלפת תושבת מנוע אחרי
מספר קלומטר כה מועט חייבת להעיד על הזעזועים האינטנסיבים שעבר המנוע.
10. מוסך פורד שחרר
את הרכב באמירה כי הרכב נבדק אחרי ביצוע הליך ה"שחרור/חיזוק" ונמצא תקין. חצי
שעה מאוחר יותר צילצלתי להודיע להם כי שום דבר לא תקין והרעידות חוזרות. התשובה
הגיעה במייל רשמי של נציג דלק מוטורס. במייל נכתב כי למיטב ידיעתו של הכותב הרכב
יצא מהמוסך תקין.
11. ארבעה ימים מאוחר
יותר עמדתי ברמזור ביציאה מכביש מהיר. הרמזור התחלף לירוק, הרכב רעד באופן קיצוני
והמנוע דומם באמצע צומת סואן. הרכב נשלח על גרר למוסך פורד.
מצבי היום: הרכב נמצא
במוסך המרכזי של פורד. אנני רוצה לנהוג בו שנית. רכב זה על הכביש מהווה מפגע
בטיחותי לנהג, לנוסעים ולמכוניות שבסביבה. נראה לי שפורד אינה מסוגלת לתקן את
מערכת ההילוכים. בנוסף, אחרי שנתיים של רעידות מעבר לתקן יצרן, כנראה נעשה נזק
היקפי לכל המנוע.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה